سفارش تبلیغ
صبا ویژن

moqayesekala

مخازن پلی اتیلن بیشتر برای نگهداری و ذخیره سازی آب و سیالات سازگار با پلی اتیلن و همچنین حمل موادی تولید می شوند که با این ماده سازگاری دارند. این مخازن پلاستیکی یا پلی اتیلنی معمولا در صنایع ساختمان ، کشاورزی و شیمیایی برای ذخیره سازی و حمل و نقل آب و دیگر مایعات استفاده می شوند. در حال حاضر در دنیا، ذخیره سازی و حمل و بسته بندی انواع آفت کش ها و بسیاری از مواد شیمیایی توسط همین ظروف پلی اتیلنی انجام می شود. مخازن پلی اتیلن که مخازن پلی مری نیز نامیده می شوند به دلایل بسیار زیادی محبوب هستند و استفاده از آن ها بسیار عمومیت یافته است.



پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن که به اختصار PE نیز نامیده می‌شود ماده ای شیمیایی است که از برقراری پیوند بین مولکولهای گاز اتیلن که اصطلاحاً به آن پلیمریزاسیون می گویند به دست می آید. پلیمریزاسیون یک واکنش شیمیایی است که در آن مولکول‌های کوچک و ساده با یکدیگر پیوند برقرار کرده و مولکولی بزرگ با وزن مولکولی چندین برابر مولکول اولیه به وجود می‌آورند مواد حاصل از پلیمریزاسیون گاز اتیلن از نظر اثر پذیری در برابر حرارت به دو دسته گرمانرم ها و گرما سخت ها تقسیم می شوند. گرمانرم‌ها، پلیمرهایی هستند که در اثر گرم کردن ذوب می‌شوند، پلی اتیلن در دسته گرمانرم ها قرار دارد.



نحوه ساخت مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن با فرآیند قالب گیری دورانی تولید می شوند. در شروع پروسه تولید مواد پودری پلیمری با مواد حفاظتی اشعه ماوراء بنفش ترکیب می شوند و درون یک قالب دو تکه ریخته می شود. درصد ترکیبات مواد حفاظت کننده اشعه ماوراء بنفش استفاده شده در این مخلوط بستگی به کاربرد نهایی مخزن تولید شده دارد. با بسته شدن قالب ، قالب در کوره داغ با دمای مناسب تحت حرارت قرار می گیرد. در طول فرایند حرارت، قالب در دو جهت 360 درجه به چرخش در می آید. این حرکات باعث می شود با ذوب شدن ترکیب، مخلوط حاصل بر روی همه قسمت های قالب بنشیند. پس از تکمیل فرایند، قالب به یک اتاق خنک کننده منتقل می شود که در آن درجه حرارت به آرامی کاهش می یابد و با کاهش دما مخزن از قالب خارج می شود.

مخازن پلی اتیلن در چه مدل هایی تولید می شوند؟

مزایای مخزن پلی اتیلن چیست؟

از جمله مزایای استفاده از مخازن پلی اتیلن، در دسترس بودن این مخازن برای خرید، سهولت حمل و نقل ، سازگاری برای نگهداری دامنه وسیعی از مواد ، تنوع چشمگیر در شکل و اندازه قالب ، مقاومت بالا در برابر خوردگی ، طول عمر بسیار بالا می باشد؛ در ادامه با توضیحات بیشتری این مزایا را شرح خواهیم داد :

  • مخازن پلی اتیلن در دسترس و قابل خرید آسان و حمل و نقل هستند و به صورت آنلاین و اینترنتی نیز به فروش می رسند ( سایت مخزن آب دات کام )
  • قیمت این مخازن نسبت به سایر مخازن با جنس های مختلف، مقرون به صرفه تر است.
  • برای نگهداری دامنه وسیعی از مواد می توان از این مخازن استفاده کرد و با توجه به جنس و ترکیب ساختاری شان می توانند برای مقاصد و اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرند.
  • در رابطه با طراحی و از نقطه نظر شکل پذیری نیز می توانند در شکل ها و مدل های مختلف و مناسب برای فضاهای گوناگون تولید شوند.
  • دارای وزن نسبتا کمی بوده و به راحتی قابل حمل و جابجایی هستند.
  • در برابر خوردگی بسیار مقاوم هستند و طول عمر قابل توجهی از خود نشان می دهند. انواعی از آنها نیز به دلیل داشتن مواد آنتی یووی در برابر اثر مخرب اشعه فرابنفش آفتاب بسیار مقاوم هستند.

توصیه هایی برای خرید مخزن پلی اتیلن

قیمت می تواند یک عامل مهم در تصمیم گیری خرید مخزن پلی اتیلن باشد. اما عامل اصلی نیست. هنگام خرید یک مخزن پلی اتیلن باید موارد زیر را در نظر بگیرید و سپس دست به انتخاب بزنید.

اندازه مخزن: بسیاری از متغیرها تعیین می کنند که چه اندازه مخزن برای خرید مناسب است. مخازن با ظرفیت بالا می توانند هزینه های زمان، هزینه کار و هزینه حمل و نقل را کاهش دهند با این حال مخازن بیش از حد نیاز بزرگ نیز پیشنهاد نمی شوند چرا که فضای زیادی را به خود اختصاص می دهند و هم چنین حمل و نقل آن ها (اگر از نوع افقی باشند)، بسیار سخت و هزینه بر خواهد بود. همیشه چند مخزن کوچک بهتر از یک مخزن بزرگ با جمع حجمی برابر است.

هدف از استفاده مخزن: پیش از خرید مخزن باید به این نکته توجه کنید که برای چه نوع استفاده ای قصد خرید مخزن دارید. به صورت بسیار ساده مخازن ثابت عمودی و افقی تنها برای ذخیره سازی در سطح زمین طراحی شده اند. مخازن حمل و نقل اصولا طراحی ویژه ای دارند که تکانه های سیال موقع حمل را تحمل می کند.

وزن مخصوص مخزن: قبل از انتخاب مخزن، درجه گرانش یا چگالی سیالی که می خواهید ذخیره و یا حمل و نقل حمل کنید را تعیین کنید و قبل از سفارش، به شرکت اعلام کنید.


اگر به دنبال انواع مخازن پلی اتیلن هستید پیشنهاد ما به شما فروشگاه خاجی کالا است.

خاجی کالا بزرگترین هایپر ساختمانی در ایران می باشد.